Zrobotyzowane stanowisko do szkolenia przyszłych pilotów
Firma AKTW Automation sp. z o.o. zakończyła wdrażanie prac B+R nad prototypem zrobotyzowanego systemu symulacji lotniczych. Celem projektu było wzmocnienie konkurencyjności i podniesienie poziomu innowacyjności przedsiębiorstwa oraz stworzenie warunków symulacyjnych jak najbardziej zbliżonych do tych, które mogą występować podczas lotu pojazdami powietrznymi, jak również pojazdami poruszającymi się po ziemi.
W wyniku zakończenia realizacji projektu o nazwie „Kompleksowe prace B+R nad prototypem zrobotyzowanego systemu symulacji lotniczych” ,który był współfinansowany ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach 1 Osi priorytetowej „BADANIA, ROZWÓJ I KOMERCJALIZACJA WIEDZY” Działanie I.2.2 „PROJEKTY B+R PRZEDSIĘBIORSTW” w ofercie firmy znalazły się urządzenia, które aktualnie firma AKTW AUTOMATION oferuje do szkolenia pilotów w środowisku zbliżonym do rzeczywistego. Pomoże to prowadzącym szkolenia ocenić zachowanie pilotów podczas sytuacji, z którymi mogą się spotkać.
Z POMOCĄ WIRTUALNEJ RZECZYWISTOŚCI
Urządzenie współpracuje z technologią VR, jest również w stanie wykorzystywać standardowe metody wyświetlania i rzucania obrazów. Oprócz realnych efektów w postaci wysokiej jakości wizualizacji, system wyposażony jest w tzw. Active Desktop, co umożliwia interakcje ze środowiskiem symulacyjnym w postaci pełnej obsługi maszyn wirtualnych. Dzięki temu szkolący nabywają wiedzę dotyczącą obsługi symulowanych pojazdów, poznają też warunki fizyczne, jakie występują podczas np. lotów helikopterem.
KLATKA POD KONTROLĄ
System umożliwia przemieszczanie we wszystkich osiach specjalnej klatki, symulującej kabinę statku powietrznego, w której znajdują się piloci. Kontrolowany jest przez jednostkę nadrzędną PLC, która zbiera informację i na ich podstawie układa algorytm pracy urządzenia. Kontrolę nad bezpieczeństwem sprawuje najnowszy sprzęt, odpowiadający za realizowanie funkcji SAFETY, w tym laserowe skanery otoczenia oraz przekaźniki rozłączające. W przypadku nagłych zatrzymań silniki przerywają pracę dzięki hamulcom elektromagnetycznym.
DO RÓŻNYCH ŚRODOWISK
Urządzenie działa w dowolnym środowisku sieciowym i potrafi współpracować z innymi urządzeniami umożliwiającymi symulacje. Dzięki standardom TCP/IP jest wszechstronne i pozwala na wprowadzanie szybkich zmian. Wbudowany edytor misji zapewnia również opcję symulowania różnych scenariuszy.
Parametry prototypu:
- Max średnica pracy: 12 m
- Wysokość unoszenia w pionie: 0–7 m
- Prędkość przemieszczania obiektu: do 5 m/s przy wadze max 500 kg
Więcej informacji oraz warunki zakupu w zakładce kontakt.